Listing 1 - 10 of 44 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek staat vol praktische tips voor het geven van een presentatie met behulp van Powerpoint. Lang niet iedereen gebruikt de vele mogelijkheden die waarschijnlijk eenvoudiger toe te passen zijn dan u denkt. Indeling: 1. PowerPoint puntsgewijs 2. Taalkundige aspecten 3. Huisstijlconforme sheets 4. Afbeeldingen en grafieken 5. Multimedia in presentaties 6. Overgangen en animaties 7. Presentaties meenemen 8. Presentatievaardigheden 9. Beamers Voor wie zelf presenteert of voor degene die anderen ondersteunen bij de voorbereiding en uitvoering.
Presentatietechnieken. --- Linguistics --- presenteren --- presentatietechnieken --- presentatiesoftware --- digitale technieken --- Mass communications --- PowerPoint 95 --- Mondelinge communicatie --- Presenteren --- Presentaties --- Communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- powerpoint --- #KVHA:Presenteren; Nederlands --- Nederlands 843 --- Powerpoint --- Prestaties --- Presentatie
Choose an application
Als je regelmatig naar het buitenland belt, is het handig om dit boek als naslaghulp op je bureau te hebben. Het bevat onder meer vertaalde dialogen voor niet-moedertaalsprekers in de talen Engels, Duits, Frans, Spaans en Italiaans. - per taal 125 gangbare telefoonzinnen - telefoonalfabet per land - voorbeeldteksten voor voicemail - interculturele verschillen uitgelegd - feestdagen per land.
Telefoneren. --- mondelinge communicatie --- telefoneren --- internationale communicatie --- Mass communications --- Telefonie --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatie --- Interculturele communicatie --- Bedrijfscommunicatie --- Omgangsvormen --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Meertalige communicatie --- #KVHA:Interculturele communicatie --- Nederlands 843 --- Telefoneren --- Omgangsvorm
Choose an application
Een sprankelende persoonlijkheid en gedrag kunnen ook zakelijk deuren openen. Eigenschappen als charme, enthousiasme en inlevingsvermogen zijn natuurlijk ook belangrijk voor wie indruk wil maken op klanten, collega's of leidinggevenden. Het eerste deel van dit praktische boekje begint met een uitleg van het begrip zakelijk flirten en het verschil met seksueel flirten. Het tweede deel behandelt situaties waarin het handig is om te volgen of te leiden. In het derde deel gaat het om meer specifieke situaties zoals netwerken, verkopen of presenteren. Met veel voorbeelddialogen en enkele oefeningen. Bevat literatuurlijstje. De auteur Dražen Lisak is zakelijk flirttrainer en geeft workshops en lezingen over dit onderwerp. Hij studeerde pedagogie in Zagreb en politicologie in Amsterdam.
Arbeids- en organisatiesociologie. --- zakentaal --- Mass communications --- Social psychology --- Non-verbale communicatie --- Zakelijke communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Zakelijke communicatie --- #KVHA:Flirten --- zakelijke communicatie --- 091 --- mondelinge communicatie --- Nederlands 843 --- public relations --- Stijlleer --- Schrijven --- Tekst
Choose an application
GEBAZEL gaat een stap verder dan alleen een lachwekkend overzicht van typisch managers-bargoens. Ja, uw tenen trekken krom van zegswijzen als 'Ik heb je gehoord' (ofwel: hou nu je snater) of 'Goed punt, dat neem ik mee' (naar de prullenbak). Wat moet een werknemer daar nou mee? GEBAZEL geeft u tal van handreikingen, tips en vooral zelfinzicht om ondanks het verhullende gebabbel van sommige bazen de communicatie toch goed te houden. Dit boekje wil ook begrip kweken voor bazen die zich onhandig of verhullend uitdrukken want bazen zijn gewone mensen, gedreven door de evolutie, de omstandigheden en vaak de druk die andere, nog hogere bazen, hun opleggen. Elk deel in deze serie biedt tal van praktische tips over de meest effectieve aanpak in herkenbare werksituaties. U ontdekt hoe u bij collega's of klanten de door u gewenste reactie kunt oproepen door u mondeling, schriftelijk en non-verbaal effectiever uit te drukken.'Gebazel' wil tips en zelfinzicht geven om ondanks het verhullende taalgebruik van sommige leidinggevenden de communicatie goed te houden. Dit boekje wil begrip kweken voor bazen die zich onhandig of verhullend uitdrukken. In de eerste hoofdstukken is er aandacht voor onderwerpen als 'kalm blijven', 'mannelijke en vrouwelijke taal' en 'assertief gedrag'. Het derde hoofdstuk gaat in op het soort bazen: de non-baas, de bullebakbaas, de incompetente baas en de technobaas.
Communicatie --- Gesprekstechnieken. --- Organisaties. --- taalgebruik --- leidinggeven --- terminologie --- Dutch language --- managers --- Mass communications --- Zakelijke communicatie --- Taalgebruik --- Bedrijfscommunicatie --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Zakelijke communicatie; Nederlands --- zakelijke communicatie --- Nederlands --- 366.42 --- communicatie --- management --- communicatiemanagement --- Nederlands 843 --- Stijlleer --- Schrijven --- Tekst
Choose an application
Stelt u schrijfklussen steeds uit ? Moet u vaak moeilijke teksten produceren en levert u dat veel stress op ? Ga dan aan de slag en ontwikkel uw schrijftalent met "Schrijven met LEF". U zult merken dat u steeds beter wordt. Dit boek geeft u namelijk inzicht in waarom u uitstelt en inzicht in de psychologische kant van uw eigen schrijfgedrag. Ook krijgt u handige tips om de ideale schrijfomstandigheden te creëeren en om te gaan met uw eigen weerstand. U leert een realistische inschatting te maken over de mogelijke kritiek op uw stukken en nieuwe technieken die u helpen makkelijker te schrijven. Niemand schrijft zoals u dat doet, dus weest trots op uw individuele stijli. Volg uw hart. Toon het lef om te schrijven wat u wilt schrijven ! De methode Schrijven met LEF is ideaal voor iedereen die moet overtuigen door het geschreven woord.Bron : achterflap boek
Schrijven. --- schrijfmethodes --- Psycholinguistics --- schrijfvaardigheid --- schriftelijke communicatie --- Dutch language --- schrijfproblemen --- schrijfstijl --- Tekstschrijven --- Taalgebruik --- Geschreven taal --- Nederlands --- Communicatieve vaardigheden --- Schrijfstijl --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Schrijven; Nederlands --- Nederlands 843 --- Schrijven --- Schrijfproces --- taal --- schrijven --- Stijlleer --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Dit boek over Internationaal Corresponderen is een handige en betrouwbare hulp bij het schrijven of mailen met het buitenland. Een boek vol praktijktips en voorbeelden, maar ook vertaalde tekstbouwstenen. Bedoeld voor mensen met een basiskennis in de talen Engels, Duits, Frans, Spaans en Italiaans, bevat dit boek nu juist die weetjes, die een grammatica- en woordenboek je zelden bieden. Simpele handreikingen die helpen dat de eerste indruk goed is. Een essentieel naslagwerk voor iedereen die regelmatig zakelijk naar het buitenland moet e-mailen of schrijven.
Zakelijke correspondentie. --- Linguistics --- taalvaardigheid --- brieven schrijven --- handelscorrespondentie --- Spaans --- Frans --- Engels --- Duits --- Italiaans --- zakelijke communicatie --- internationale communicatie --- Correspondentie --- Zakelijke communicatie --- Interculturele communicatie --- Taalgebruik --- 643 Taalzorg --- Nederlands 843 --- Schriftelijke communicatie --- Normen --- Internationalisering --- Schrijven --- Tekst
Choose an application
U heeft vast wel eens wat uitgelegd aan een nieuwe collega of aan een groepje mensen. Met een mooi woord noemen we dat instrueren. Het overdragen van kennis en vaardigheden is meer dan alleen maar vertellen wat u weet. Instrueren is een vak waar professionals hun hele leven mee bezig kunnen zijn en waar u met dit boekje ook meer over aan de weet kunt komen. Dit boek staat boordevol praktische voorbeelden en tips uit de praktijk waardoor u uw collega's effectiever iets nieuws aanleert en u minder snel voor verrassingen komt te staan. Inhoudsopgave : 1 Instructie geven, hoe werkt het? 2 Het instructieproces 3 Voordat u begint ... 4 Verkenning 5 Voorbereiding 6 Uitleg 7 Begeleid oefenen 8 Zelfstandige verwerking 9 Evaluatie en herhaling 10 Instructiedilemma's Instructiekaart
Beroepsopleidingen. --- didactische werkvormen --- Educational sciences --- motivatie --- Mass communications --- Arbeidsmotivatie --- Interne communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatie --- Bijscholingen en opleidingen --- taal --- instructies --- motiveren --- 643 Taalzorg --- instrueren --- #KVHA:Formuleren; Nederlands --- #KVHA:Instrueren; Nederlands --- Communication Communicatie --- Motivation Motivatie --- Nederlands 843 --- Instructievormen --- Monograph --- Professionalisering
Choose an application
In dit boekje vindt u praktische regels en tips die u direct kunt toepassen. Niet alleen over de nieuwe spelling, maar ook over al die andere spellingkwesties die regelmatig twijfels opleveren. In korte hoofdstukken komen de belangrijkse spellingthema's aan bod : van aaneenschrijven tot werkwoorden en alles wat daartussen zit.
Dutch language --- Nederlandse spelling. --- Spelling. --- Orthography and spelling. --- Orthography --- spelling --- Nederlandse spelling --- Nederlands --- Communicatie --- Spelling --- Nederlands 843 --- Nieuwe spelling --- Spelling 2005 --- spelling 2005 --- #KVHA:Spelling; Nederlands --- Orthography and spelling --- Monograph --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Dit boekje biedt een handzaam overzicht van al die zaken, die vaak ontbreken in een woordenboek of taalgids. Veel mensen projecteren de Nederlandse schrijfconventies (foutief) op de talen Engels, Duits, Frans, Spaans en Italiaans. Dit boek helpt u dat te voorkomen. Ook vindt u de antwoorden op vragen als : hoe mail of fax ik over de grens, hoe deel ik buitenlandse brieven in, wat is de juiste adresopbouw, hoe type ik de speciale letters en nog veel meer.
Handelscorrespondentie. --- Zakenbrieven. --- zakentaal --- Sociolinguistics --- Mass communications --- Handelscorrespondentie --- Communicatie --- Zakelijke communicatie --- Interculturele communicatie --- Schrijven --- Spaans --- Correspondentie --- Frans --- Engels --- Duits --- Italiaans --- 643 Taalzorg --- schriftelijke communicatie --- zakenbrieven --- zakelijke communicatie --- #KVHA:Formuleren --- #KVHA:Zakelijke communicatie --- Nederlands 843 --- Zakelijke brieven --- Monograph --- Tekst
Choose an application
Dit boek is een reprint van de eerste drie hoofdstukken uit 'Hoe schrijf je dat?' Schrijftips en taalregels van dezelfde auteur. Het gaat om de hoofdstukken: 1 De vaart erin - tips om een tekst levendig en persoonlijk te maken, 2 Begrijpelijke taal, tips op zins- en woordniveau om de duidelijkheid van een tekst te bevorderen en 3 Kort en bondig - tips om omslachtige formuleringen te voorkomen. In de serie Hoe formuleer ik het? waartoe dit deel behoort, staat communicatie op de werkvloer centraal. De talrijke voorbeelden in dit boekje sluiten daarbij aan. De tips zijn bruikbaar. Dit handige en handzame adviezenboekje zal op het bureau van menige ambtenaar niet misstaan. Maar wat deze heruitgave toevoegt, is niet bepaald helder, want het aanbod van dit soort boekjes is intussen enorm.
schrijfvaardigheid --- Dutch language --- voortgezet schrijven --- Mass communications --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Formuleren; Nederlands --- Nederlands --- schrijven --- stijl --- Nederlands 843 --- Schrijven --- Schrijfvaardigheden --- Schrijven. --- Schrijfvaardigheden. --- 499.5 --- schriftelijke communicatie --- schriftelijke communicatie, notuleren
Listing 1 - 10 of 44 | << page >> |
Sort by
|